Villkor och leveransinformation

Tack för att du är intresserad av att köpa Vänerlöjrom från löjrom.nu.

Säljare och innehavare av löjrom.nu är: Firma Håkan Zander. Företaget är registrerad för Moms och F-skatt

Beställningar

Vi behandlar beställningar skyndsamt alla vardagar måndag-fredag. Leveranstid beror på leveransort och kvantitet. Vid utkörning bestäms leveranstid och leveransplats i förväg innan leverensen sker.

Utkörning av oss till överenskommen plats

Under 2025 kommer det ske utkörning av löjrom under december månad. För vissa orter kan det ske innan, 

Utkördning kommer i dagsläget ske till följande städer (samt närliggande kransorter) och orter ( se nedan) och fler orter kommer med all säkerhet att tillkomma. Kontakta oss via mejl till info@lojrom.nu om du är osäker.

För lite större beställningar kan vi givetvis lösa leveranser till fler orter. 

  • Alingsås (2 tillfällen i december)
  • Göteborg (Partille och Kungsbacka ingår, 2 tillfällen i december)
  • Helsingborg (12 december)
  • Kalmar med omnejd (enligt överenskommelse)
  • Karlstad (enligt överenskommelse)
  • Karlskoga /enligt överenskommelse)
  • Lund (12 december)
  • Malmö (12 december)
  • Orter i Skaraborg
  • Solna  (enligt överenskommelse)
  • Stockholm med omnejd (flera tillfällen i december)
  • Trestadsområdet (Uddevalla och Trollhättan)
  • Vara (enligt överenskommelse)
  • Västerås (enligt överenskommelse)
  • Örebro (enligt överenskommelse)

Fraktkostnader

Just nu erbjuder vi fri frakt för köp av minst 1 kg eller mer. 

För övriga beställningar är frakten 161:- 

Betalning vid beställning som ska levereras av oss till mötesplats

Utkörning av oss görs endast efter överenskommelse. Betalning kan då göras antingen som förskott via banköverföring eller till vårt Bankgironummer, eller vid leveranstillfället via Swish eller kontant.

Reklamationer

All löjrom kontrolleras noga innan den paketeras i burkar och fryses ner. Inget avbrott i kylkedjan sker och all löjrom som levereras är från säsongen 2025 (oktober-december). Fiske- och beredningsår framgår tydligt i produktbeskrivningen.

Innan varorna levereras sker en noga kontroll av burkarna så att de är oskadade. Om leveransen skulle orsaka något fel eller om din beställning är felbehandlad så åtar vi oss att rätta till felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Därför är det viktigt att du kontrollera dina produkter direkt vid leverans och att du kontaktar oss direkt om något med de varor du fått upplevs som fel.

Om reklamationen är godkänd står vi för returfrakten. Det är viktigt att du sparar emballaget då produkten/produkterna ska vara paketerade på samma sätt som när de togs emot. Om detta inte sker, det vill säga om produkterna skickas i annat emballage, behandlas ej returen eller reklamationen. Då sker heller ingen återbetalning.

  •