Villkor och leveransinformation

Tack för att du är intresserad av att köpa Vänerlöjrom från löjrom.nu.

Säljare och innehavare av löjrom.nu är: Firma Håkan Zander. Företaget är registrerad för Moms och F-skatt

Beställningar

Vi behandlar beställningar skyndsamt alla vardagar måndag-fredag. Leveranstid beror på leveransort och kvantitet. För vissa leveranssätt som utkörning av oss bestäms leveranstid och leveransplats i förväg innan lverensen sker.

För större beställningar, både till företag och privatpersoner, så vill vi alltid ha en personlig kontakt innan varorna skickas eller körs ut.

Leveranstid

Normalt 2-10 vardagar från att beställningen är mottagen.  Är det extra bråttom med din beställning så ska du inte tveka inför att kontakta oss. Vi vill att du ska bli en nöjd kund!

För beställningar motsvarande 6 kg löjrom eller mindre skickas din beställning med UPS (om inget annat är önskat eller överenskommet) med  leverans till ombud.

All löjrom skickas fryst och därför är leverans ombud, eller utkörning till mötesplats, de säkraste alternativen. Vi skickar avisering som måste bekräftas innan beställningen skickas, vilket ställer krav på dig att kunna ta emot leveransen enligt den överenskommelse som gjorts. 

Fraktkostnader

Vi erbjuder fri frakt för köp som överstiger 2500 kr

För övriga beställningar är frakten 199:- vilket också täcker emballagekostnaden.

Betalning

I dagsläget har vi inte möjlighet att ta emot betalning via hemsidan. Vi beräknar dock att detta ska vara möjligt inom kort.

Betalning vid beställningar som ska skickas med fraktbolag

För beställningar som skickas skickar vi faktura och din beställning hanteras när betalningen är mottagen. Vi erbjuder betalning i form av banköverföring, via Bankgirot och Swish till vårt företagskonto i Swedbank.

 

Betalning vid beställning som ska levereras av oss till mötesplats

Utkörning av oss görs endast efter överenskommelse. Betalning kan då göras antingen som förskott via banköverföring eller till vårt Bankgironummer, eller vid leveranstillfället via Swish eller kontant.

 

Reklamationer

All löjrom kontrolleras noga innan den paketeras i burkar och fryses ner. Inget avbrott i kylkedjan sker och all löjrom som levereras är från säsongen 2023 (oktober-december) eller oktober-december 2024. Fiske- och beredningsår framgår tydligt i produktbeskrivningen.

Innan varorna i din leverans emballeras sker en noga kontroll av burkarna så att de är oskadade. Om leveransen skulle orsaka något fel eller om din beställning är felbehandlad så åtar vi oss att rätta till felet i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Därför är det viktigt att du kontrollera dina produkter direkt vid leverans och att du kontaktar oss direkt om något med de varor du fått upplevs som fel.

Om reklamationen är godkänd står vi för returfrakten. Det är viktigt att du sparar emballaget då produkten/produkterna ska vara paketerade på samma sätt som när de togs emot. Om detta inte sker, det vill säga om produkterna skickas i annat emballage, behandlas ej returen eller reklamationen. Då sker heller ingen återbetalning.

Utkörning av oss till överenskommen plats

Detta kommer i dagsläget ske till följande städer och orter ( se nedan) och fler orter kommer med all säkerhet att tillkomma:

  • Alingsås
  • Göteborg (Partille och Kungsbacka ingår)
  • Helsingborg
  • Karlstad
  • Karlskoga
  • Lund
  • Malmö
  • Mariestad med omnejd
  • Solna
  • Stockholm med omnejd
  • Vara
  • Västerås
  • Örebro